Čuch má zásadný vplyv na emócie. Ako ho využiť v marketingu?

 

Ako vonia vaša značka? Čuch je jedným z najdôležitejších zmyslov a ovplyvňuje nás viac, než si myslíme. Je škoda ho nevyužiť. V marketingu predovšetkým. Zistite, čo je to scent marketing a prečo svoju značku prepojiť s vôňou.

Čuch a limbický systém ovládajú naše emócie

Vedeli ste, že ľudský čuch je natoľko dokonalý, že dokáže rozpoznať tisícky rôznych vôní a pachov? Náš nos slúži k poznávaniu okolitého sveta na tej najzákladnejšej úrovni. Na vnímaní pachov je úžasné to, že sa od dôb praveku až tak moc nezmenilo. To, čo vidíme alebo počujeme, si dokážeme dobre racionálne zdôvodniť. Vďaka veľkému množstvu podnetov pre náš zrak a sluch sme sa naučili nevnímať, filtrujeme, vyberáme si, čo chceme vidieť a počuť. Ale čuch? Ten neovplyvníme.

Vnímanie pachov úzko súvisí s limbickým systémom, ktorý sídli v našom mozgu. Čuch má vplyv na naše emočné prežívanie, stimuluje pamäť a pomáha prebudiť spomienky. Limbický systém je natoľko významný, že dokáže vyvolať reakcie, ktoré boli a stále sú dôležité pre prežitie jednotlivca i celého rodu.

Fuj! To nechcem! Rýchlo preč odtiaľto! je prvý typ reakcií, ktorý čuchové vnemy vyvolávajú.

Druhý typ reakcií by sa dal popísať ako – To je úžasné! Dajte mi to! Chcem to mať!

Takto odlišne môžeme reagovať na jedlo, miestnosť, osobu i produkt. Zápach nás odrádza, príjemná vôňa nás núti priblížiť sa, ochutnať, túžiť. Ako to využiť v marketingu?

Scent marketing – vôňa na prvnom mieste

Klasický marketing sa snaží zapôsobiť na náš zrak a sluch. Scent marketing ide ďalej, zakladá na výzkumoch a testovaní čuchu a do svojho marketingového spektra čuch aktívne zahŕňa. Marketéri vedia, že emócie sú pri predaji veľmi dôležité, preto sa snažia využiť čuch, ktorý je s emóciami úzko prepojený.

Láska neprechádza žalúdkom, ale nosom. I láska k vašim výrobkom.

Ako scent marketing vyzerá prakticky? Môžete sa stretnúť s prevoňanými predajňami, voňavými stránkami časopisov alebo drobnými reklamnými predmetmi, ktoré pritiahnu pozornosť vašeho nosu.

Aké kúzla dokáže čuch v marketingu?

Každý majiteľ firmy a marketér túži po tom, aby si zákazníci jeho značku zapamätali, obľúbili a zostali jej verní. Vône môžu k naplneniu tohoto cieľa veľmi dobre dopomôcť. Čuchové vnemy sú úplne jedinečné a nenahraditeľné. Čo všetko dokáže príjemná vôňa?

  • Vyvolať pozitívne emócie
  • Vryť sa hlboko do pamäti
  • Vytvoriť kladný vzťah

Kto by to všetko nechcel pre svoju značku, čo poviete?

Tri vône, ktoré vedú

Pretože sú vône neoddeliteľnou súčasťou našej práce, máme dobrý prehľad o tom, po ktorých vôňach naši zákazníci prahnú. Jednoznačne vedie táto silná trojica.

  • Vanilka – vôňa vanilkových rožkov, ktoré sa rozpúšťajú na jazyku alebo čerstvo pocukrovanej bábovky od vašej babičky navodzuje pocit šťastia a pohody.
  • New car – nezameniteľná vôňa nového auta vyžaruje čistotu a sviežosť.
  • Oceán – svieži vietor, ktorý prináša typickú vôňu morských vĺn.

Pri týchto troch ale nekončíme. Na svoje si prídu i milovníci vône levandule, citrónu, zeleného čaju alebo povedzme mojita. Vyberajte z mnoha rôznych vô a objavte tú pravú. Vďaka špeciálnej technológii sú naše vône prirodzené a vydržia voňať až 6 týždňov.

Ako spojiť svoju značku s vôňou?

Jednoducho. Stačí vaše logo alebo iná grafika, náš vychytaný výrobný postup, vybraná vôňa a voňka je na svete. Malý reklamný predmet, ktorý môžete rozdávať zákazníkom, vešať do auta alebo kamkoľvek inam a tešiť sa z príjemnej vône a rastoucej priazne zákazníkov.

Zaujímá vás, ako to u nás funguje? Pozrite sa na postup objednania voniek alebo si nechajte poslať vzorky zdarma. Dostanete od nás voňavý balíček, ktorý vám pomôže rozhodnúť sa.